Bewaar deze activiteit Verwijder deze activiteit
Alle activiteiten

Taizéviering over Wijsheid

14-04-2023
19:30 uur
Eredienst
In de Bartholomeuskerk

Op vrijdag 14 april is er een Taizéviering in de kleine Bartholomeuskerk in Beek-Ubbergen. Het thema voor de viering is Wijsheid.

Maar wat is wijsheid eigenlijk? In de bijbel is wijsheid niet ‘geleerdheid’, integendeel. Het Hebreeuwse woord voor wijsheid is ‘Chokhma’. Dit woord wordt breed gebruikt maar hierin zit altijd een element van het ‘hart’ in en vaak ook ‘hande(le)n’. Iedereen heeft een hart, handen en handelt. We hebben allemaal dus toegang tot onze eigen wijsheid. Sta daar maar eens bij stil.

We zingen tijdens de viering liederen uit Taizé, we lezen gedichten en er is stilte. Een Taizéviering is voor iedereen. Ben je eenmaal geweest, dan kom je vast terug. Samen zingen en stil zijn is namelijk rustgevend en inspirerend.

De viering start om 19.30 uur en duurt ongeveer één uur.