Bewaar deze activiteit Verwijder deze activiteit
Alle activiteiten

Taizéviering ont-moeten

10-02-2023
In de Bartholomeuskerk

Op vrijdag 10 februari start het nieuwe jaar in de kleine Bartholomeusker Beek-Ubbergen met een taizéviering met als thema ont-moeten.

Veel mensen hebben het gevoel dat er veel “moet” en raken daardoor opgebrand. Maar wie ont-moet ervaart vrijheid. En zo ontstaat er ruimte om jezelf te ontmoeten. Bij dit thema staan we graag stil tijdens de viering. Ter inspiratie een aantal zinnen uit een gedicht van Brigit Rozestraten die dit onderwerp treffend beschrijft:

Als niets meer moet, ontmoet ik vrijheid
Zij wordt mijn liefste kameraad
Zij accepteert, steunt en vertrouwt me
Ik weet dat zij me nooit verraadt.

Want zonder moeten is er vrijheid
Vol liefde en humor spoort ze me aan
Om elk aspect van mezelf te beminnen
En zo het leven aan te gaan.

We zingen tijdens de viering liederen uit Taizé, we lezen gedichten en er is stilte. Een Taizéviering is voor iedereen. Bent u eenmaal geweest, dan komt u vast terug. Samen zingen en stil zijn is namelijk rustgevend en inspirerend.

De viering start om 19.30 uur en duurt ongeveer één uur.
Op Facebook kunt u de pagina van Taizévieringen Kleine Bartholomeuskerk Beek-Ubbergen volgen of u kunt zich aanmelden voor de nieuwsbrief.

Fijn om u 10 februari (weer) te ont-moeten.