Bewaar deze activiteit Verwijder deze activiteit
Alle activiteiten

Gemeenteavond

06-12-2022
In de Maranathakerk

Als je weet wat je kern is, wat je identiteit bepaalt, dan kun je in het overige flexibel zijn.

Naar een ‘Kerk met toekomst’ en een ‘lichtere kerk’

De Protestantse Gemeente Nijmegen/Landwijk wil een toekomstbestendige gemeente zijn, met aandacht voor de kern van het kerk-zijn en minder organisatie en vergaderen. Dat moet ook, omdat er in onze gemeente te weinig mensen beschikbaar zijn voor ambten en bestuursfuncties. Bovendien past dit beter bij de huidige tijd waarin mensen meer in ‘lichtere’ netwerken samenwerken. Daarover willen wij op 6 december tijdens een gemeenteavond met u in gesprek.

Onze gemeente (de PGN) moet de bakens gaan verzetten. De kerkenraad worstelt al langer met het grote tekort aan ambtsdragers en met een nóg groter tekort aan bestuurskracht. Elke zondag een dienst in twee of drie vierplekken is niet langer te organiseren. Zo verder gaan, lukt gewoon niet
meer.

We moeten op verschillende gebieden scherpe keuzes maken om als zelfstandige gemeente te kúnnen doorgaan. Daarover zal het op de gemeenteavond gaan. Enkele leden vanuit de classis Gelderland Zuid & Oost zullen ook aanwezig zijn.

Schrijf s.v.p. in uw agenda: 6 december, 19:30 uur in de Maranathakerk.