Bewaar deze activiteit Verwijder deze activiteit
Alle activiteiten

Witte Donderdag

06-04-2023
In de Maranathakerk

Donderdag 6 april is het Witte Donderdag, de dag die vooraf gaat aan Goede Vrijdag. Wij vieren deze dag in de Maranathakerk met een maaltijd en een viering.

Vanuit de Joodse traditie is deze avond een feestavond. Joodse families vieren dit feest thuis met een Sedermaaltijd. In onze Christelijke traditie kreeg dit feest extra betekenis doordat dit feest voorafgaat aan de gevangenneming van Jezus.

Graag vieren wij samen met u dit feest in de Maranathakerk. Om 18:30 uur hebben we een gezamenlijke maaltijd. Wij vragen iedereen voldoende gesmeerd brood mee te nemen dat we inzamelen en weer onder elkaar verdelen. Wij vullen dit aan met typische gerechten en symbolen uit de Sedermaaltijd en zorgen wij voor drinken.

Om 20:00 uur is er een viering in de Maranathakerk. Ook als u niet deelneemt aan de maaltijd bent u hiervoor van harte uitgenodigd.

U kunt zich aanmelden, graag voor Palmpasen, door een mail te sturen naar Chris van Uffelen