Bewaar deze activiteit Verwijder deze activiteit
Alle activiteiten

Op weg naar Pasen - Film The passion of the Christ

30-03-2023
In de Maranathakerk

Samen op weg langs de kruiswegstaties

Een kruisweg is een serie van veertien staties, die de lijdensweg van Jezus Christus in beeld brengen. Hiernaast staat er een, gemaakt door de Vlaamse kunstenaar Albert Servaas.

De kruiswegstaties bieden de mogelijkheid om stil te staan bij wat Jezus heeft meegemaakt in de laatste uren van zijn leven op aarde. Dit kun je doen door de kruiswegstaties langs te gaan, waarbij je je bezint op wat deze lijdensweg van Jezus Christus voor jou betekent.

In de Veertigdagentijd van dit jaar willen we dat als gemeente-leden gezamenlijk doen.

Daartoe is het volgende programma samengesteld:

• Wo. 22 februari: welkom in de Aswoensdagdienst in de Ontmoetingskerk, 19.00 uur.
  • Wo. 1 maart: achtergrond en betekenis van de kruisweg-staties door ds. Wouter Slob, Maranathakerk 19.30 uur.
  • Zo. 12 maart: Wandeling langs kruiswegstaties of museumbezoek met Marije Klijnsma, Zie voor plaats en tijd de komende zondags- en gemeentebrieven.
  • Wo. 8 maart en wo. 22 maart: creatieve middagen in De Haard om zelf een kruiswegstatie te maken met Ella Heusinkveld en Hetty Jongepier, van 13.30 -16.00 uur.
  • Donderdag 30 maart: film The passion of the Christ met Wouter Slob, Maranathakerk 19.30 inloop vanaf 19.00 uur.

Doe je mee? Of wil je eerst meer informatie? Bel ons dan of stuur een mail of appje:

Ineke Stoffels

glmstoffels@ziggo.nl